بررسي عملكرد چهار روتر بي‌سيم با رده‌بندي‌هاي متفاوت در گروه SOHO (قسمت دوم)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 5694
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




اشاره:
نشريه عصر شبكه - روتر ایسوس بدنه‌اي سفید رنگ دارد و در یک بسته‌بندی آبی رنگ مشابه با سایر محصولات این شرکت ارایه می‌شود. در پنل جلويي LEDهایي براي نشان دادن وضعيت درگاه‌ها و همچنين اتصال بي‌سيم ابزار در نظر گرفته شده‌است که در زمان روشن کردن ابزار به رنگ آبی دیده می‌شوند...

روتر ایسوس بدنه‌اي سفید رنگ دارد و در یک بسته‌بندی آبی رنگ مشابه با سایر محصولات این شرکت ارایه می‌شود. در پنل جلويي LEDهایي براي نشان دادن وضعيت درگاه‌ها و همچنين اتصال بي‌سيم ابزار در نظر گرفته شده‌است که در زمان روشن کردن ابزار به رنگ آبی دیده می‌شوند. پنل پشتي شامل چهار درگاه اترنت گيگابيتي به رنگ زرد، يك درگاه WAN  آبی رنگ، کليد ريست، دو درگاه USB 2.0، كليد WPS و ورودي پاور است. سه آنتن سفید رنگ نیز با قابليت جداسازي با فواصل منظم نيز در پنل پشتي قرار دارند. در خصوص ویژگی‌های ساختاری RT-N16 باید بگوییم که حداکثر سرعت انتقال اطلاعات از طریق این روتر به 300 مگابیت بر ثانیه می‌رسد و دارای قابلیت پشتیبانی از استانداردهای  802.11 b/g/n بوده و همچنین فركانس عملياتي آن در محدوده 2,4 گيگاهرتز تا 2,48 گيگاهرتز است.



این روتر با داشتن قابلیت DHCP قادر است تا 253 آدرس IP را به كاربران اختصاص دهد. از دیگر امکاناتی که روتر ايسوس از طریق دو درگاه USB  خود در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به قابليت ادامه دادن به فرآیند دانلود فایل حتي پس از خاموش كردن كامپيوتر و به اشتراك گذاري پرينتر و اسكنر برای تمامی کاربران بدون وابسته بودن این ابزارها به یک کامپیوتر اشاره کرد.بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که ما در زمان برقراری ارتباط بی سیم روتر با لپ‌تاپ با مشکل مواجه شدیم به‌طوری‌که لپ‌تاپ برای مدت طولانی قادر به دریافت آدرس IP از روتر نبود. بنابراین تا زمان ایجاد این ارتباط مجبور شدیم مراحل پیکربندی را برای دفعات متعدد تکرار کنیم. البته این موضوع در دنیای شبکه یک اتفاق معمولی است و عوامل متعددی دارد و از آن‌جایی که ترجیح می‌دهیم شما نیز از تمام جزئیات این آزمایش آگاه باشید ذکر این گونه مورد را نیز  در خصوص هر یک از روترها از قلم نینداختیم.

 

اينترفيس
در صفحه اصلي اينترفيس روتر  كه Network Map نام دارد يك الگوي گرافيكي از اتصال روتر به اينترنت و كاربران نشان داده‌ می‌شود. در همين بخش مشخصات هر يك از كاربران و آدرس‌هاي IP اختصاص داده شده به هر يك از آن‌ها را نیز مي‌توانيد مشاهده كنيد. همچنین مي‌توانيد اولویت هر یک از سیستم‌های متصل به روتر را به دلخواه خود تغییر داده و یا ارتباط آن ها را به روتر مسدود (Block) کنید. با انتخاب گزینه UPnP Media Server از پنل سمت چپ اینترفیس، به تنظیمات اتصال روتر به كنسول‌هاي بازي مانند PS3 و يا مديا پلير ديجيتال دسترسی خواهید یافت. سومین گزینه در این پنل AiDisk نام دارد. در صورتي كه يك درایو USB به روتر متصل باشد برای شما این امکان وجود دارد تا عمليات به اشتراك گذاري فايل‌ها را از طریق آن به اجرا در‌آوريد. مدیریت دسترسی به فایل های موجود در درایو USB بسیار آسان بوده و درنتیجه نوع و میزان دسترسی هریک از کاربران با اعمال نام کاربری و رمز عبور به راحتی قابل تنظیم خواهد بود. چهارمين منو از سمت راستBandwidth Management  EzQoS نام دارد  و همانطور كه از نام آن پيداست به شما اين امكان را مي‌دهد تا تنظيمات QoS را به راحتي به اجرا در آوريد. تا اينجا تنها با پيكربندي امكانات جانبي روتر صحبت كرديم اما اگر بخواهيد وارد تنظيمات اصلي  روتر شويد بايد گزینه Advanced Settings را انتخاب كنيد. در اين حالت به تمامي تنظيمات روتر براي قسمت‌هاي LAN، WAN، Wireless، فايروال و... دسترسي خواهيد يافت و مي‌توانيد تنظيمات پيش‌فرض روتر را بر اساس نيازهايتان تغيير دهيد. نكته ديگري كه در خصوص اينترفيس RT-N16 باید به آن اشاره کرد وجود يك آيكون كارتوني شبيه به يك پزشك است كه پيغام‌هايي متناسب  با تغييراتي كه در شرايط اتصال و پيكربندي روتر روي مي‌دهد را اعلام مي‌كند.

 

آزمايش
از آنجایی که روتر ایسوس به سه عدد آنتن مجهز است و حداکثر پهنای باندی که پشتیبانی می‌کند به 300 مگابیت بر ثانیه می‌رسد انتظار می‌رود که عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. در اولین مرحله آزمایش یعنی در حالتی که لپ‌تاپ در کنار روتر قرار داشت میانگین سرعت انتقال داده به 65 مگابیت بر ثانیه رسید. در فاصله 2 متری از روتر این مقدار کاهش چندانی نداشت و مقدار 63 مگابیت برثانیه بدست آمد. در مرحله سوم و در فاصله 6 متری سرعت انتقال داده به 45 مگابیت برثانیه رسد و هنگامی که لپ‌تاپ با روتر فاصله‌ای در حدود 12 متر داشت توانست با سرعت 30 مگابیت بر ثانیه به انتقال داده بپردازد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب